Sunday, July 24, 2011

Pakking , Språkurs Og Reiseruten !

Rommet mitt er dekket av klær og en koffort som ser ut som den har kastet opp på seg selv. 4 dager igjen det er på tide å pakke. Siden jeg er så heldig som skal til Belo Horizonte slipper jeg å pakke med meg så varme klær, det kommer til å bli en årlig gjennomstitts temperatur på ca 27 grader .En haug med shortser , topper , noen sandaler , kjoler , gensere , bukser , hettegensere, jakker , undertøy ,toalettsaker , sko , høye sko osv skal bli tilsammen 20 kg .. Jeg gleder meg!
Det har seg sånn at jeg må lære med Portugisisk som de snakker i Brasil. Jeg kan ikke det språket , heldigvis har jeg lært meg basic ved hjelp av ordbøker og språkurs jeg har lastet ned på Ipoden. Jeg kan allerede si Ja-Nei , Hvor-Hva , Hotel-Hei, Hade - Hyggelig å se deg og veldig lite til , kommer til å bli spennede å starte på skole og ikke skjønne halvparten engang av hva som foregår . Da er Lonely Planet Brazil kjøpt her står det masse spennede som bare får meg til å glede meg enda mer til reisen !
DET BLIR SYKT
Det er en lang reise og jeg kommer til å trenge behagelige klær , Ipod og masse tyggis. Mellom lande på Heathrow blir gøy , der kommer jeg til å ha min siste europeiske shopping på et helt år. Jeg har allerede skjekket ut butikkene på heathrow , og det blir nok veldig gøy å vandre spent rundt i litt under 4 timer å kjøpe masse rart. Etter en ca 8 timers lang flytur over atlanterhavet til tross for at jeg krysser tidssoner ankommer jeg Sao Paulo. I Sao Paulo skal jeg gjenomm en immigrasjons kontroll som nok tar litt tid. Etter at jeg har "immigrert" meg inn i Brasil , vil jeg og de andre fra Norge bli møtt av Afs ledere og vidre skal vi på en såkalt ankomst leir. På ankomst leiren vil det være ungdommer fra hele verden som alle er der for å utveksle til Brasil. Etter ankomst leiren vil jeg bli vidre forflyttet til min vertsfamilie i Belo Horizonte. Det som er litt kult for meg er at på ankomsleiren er vertssøstern Luise (20) allerede, hun er nemlig en frivillig ansatt for Afs Brasil. Hun skal jobbe med å ta imot alle studentene og bla. meg. Resten av Vertsfamilien min venter på meg i Belo H! Som består av Fatima (mor) , Denys (far) og Felipe(bror) + Mel (hunden).

28.jul.11 BA 0767 Oslo/OSL 16:55 
London/LHR 18:15 28.jul.11 
28.jul.11 BA 0247 London/LHR 21:50 
Sao Paulo/GRU 05:20 29.jul.11 

Her skal jeg !

Belo Horizonte (av portugisisk , vakker horisont) er hovedstad og kommune i delstaten Minas Gerais i sørøstregionen av Brasil. Belo Horizonte er en av Brasils største byer. Storbyen har ca 5 millioner innbyggere tilsammen :O! Delstatshovedstad i Minas Gerais. BH er den første av Brasils planlagte byer. Den er også Brasils 3 største by etter Sao paulo og Rio de Janeiro.

Stay tuned Josephine.

No comments:

Post a Comment